Homepage
Nederlands Deutsch

Noordzeehuisjes

Frequently Asked Questions

Hieronder treft u een overzicht van meest gestelde vragen.
Als u met de muis op een vraag klikt, verschijnt onder de vraag het antwoord.


Is er draadloos internet (wifi) op de camping?

Ja. Het netwerk is over de gehele camping te ontvangen. U kunt bij de receptie prepaid toegangskaartjes kopen met een code. Er zijn kaarten voor verschillende aantallen uren te koop. Een uur kunt u over meerdere dagen, weken of maanden verspreiden zolang u altijd correct in- en uitlog uit ons systeem en de wifi-verbinding van uw computer uitzet wanneer u deze niet gebruikt.


Waarom is het gebruik van internet/wifi niet gratis?

Helaas bestaat 'gratis' internet niet. U betaalt er altijd voor: via een rechtstreekse bijdrage zoals bij ons, of in de prijs van de kampeerplaats. In andere gevallen wordt het internet voorzien van reclame waardoor het indirect betaald wordt. Bij een 'gratis', dus niet direct betaalde verbinding, wordt het gebruik en dataverkeer zeer hoog waardoor de snelheid en betrouwbaarheid sterk afneemt. Onze wifi-installatie vergt flinke investeringen en onderhoudskosten om het stijgende gebruik en de toename van het dataverkeer te kunnen bijhouden. U kunt zich voorstellen dat dit nogal verschilt voor een minicamping met slechts enkele kampeerplaatsen, of een grotere camping met enkele honderden plaatsen. Wij hebben, gezien de grote vraag bij drukte, een abonnement met hoge datacapaciteit bij onze provider, en dit loopt natuurlijk ook 12 maanden per jaar door. Daarnaast hebben veel gasten een mobiel internetabonnement, en hebben daarom geen wifi nodig. Op deze wijze hoeven zij daar bij ons ook niet voor te betalen.


Als ik reserveer, moet ik dan reserveringskosten betalen?

Nee, met ingang van het seizoen 2014 berekenen wij geen reserveringskosten meer. 


Tot hoe laat kan ik op de aankomstdag uiterlijk aankomen?

Gedurende het seizoen is de receptie dagelijks tot 17.00 uur geopend. Indien u later aankomt, kunt u tot uiterlijk 23.00 uur door de slagboom. Heeft u enkele weken van tevoren gereserveerd, dan heeft u waarschijnlijk de slagboompas al met de post thuisgestuurd gekregen. Zo niet dan ligt er voor u een envelop (met uw naam erop) klaar in de hal van de receptie. Hierin zit een dagkaart voor de slagboom en de route naar uw plaats. Indien u niet gereserveerd heeft, kunt u een van de grotere enveloppen die links in de kast staan pakken. Hierin zitten o.a. een plattegrond met vrije plaatsen, een prijslijst en een dagkaart voor de slagboom. U kunt dan zelf een plaats uitkiezen en de volgende ochtend aanmelden en betalen. Voor vragen kunt u de dienstdoende beheerder bereiken via telefoonnummer 0118-592635. (Na 22.00 uur alleen voor noodgevallen!)


Vanaf hoe laat kan ik op de aankomstdag aankomen?

Op een kampeerplaats vanaf 14.00 uur, in een huurcaravan vanaf 15.00 uur. Indien een plaats of huurcaravan al eerder beschikbaar is, kan het soms zijn dat u ook al eerder naar de plaats of in de verhuuraccommodatie kunt.


Tot hoe laat kan ik op de vertrekdag op de camping blijven?

Een kampeerplaats huurt u tot 12.00 uur, een huurcaravan tot 10.00 uur. In overleg met de receptie is het soms mogelijk om later te vertrekken, hiervoor kunnen wij extra kosten berekenen.


Zijn honden op de camping toegestaan?

Ja. Honden (max. 2 per plaats, tenzij uitdrukkelijke toestemming is verleend) zijn gedurende het hele seizoen welkom. Voor een hond geldt wel een meerprijs per nacht, het geldende tarief vindt u in onze actuele prijslijst. Honden dienen op het campingterrein overal aangelijnd te zijn en altijd buiten de camping te worden uitgelaten.

Op het strand zijn honden het gehele jaar door toegestaan. Van mei tot september geldt wel dat zij overdag aangelijnd dienen te zijn.


Heb ik TV-signaal op mijn kampeerplaats?

Met uitzondering van de compact plaatsen, hebben al onze kampeerplaatsen een CAI-aansluiting voor kabeltelevisie. Een lijst met de beschikbare zenders kunt u bij de receptie verkrijgen.


Zijn alleenreizende jongeren welkom op de camping?

Zie onderstaande antwoord m.b.t. groepen.


Is uw camping geschikt voor groepen?

Voor groepen (dus gezelschappen anders dan families/gezinnen) is onze camping over het algemeen minder geschikt. Uit ervaring blijkt dat het voor groepen vaak lastig is om zich aan te passen aan o.a. gezinnen met jonge kinderen die ook op de camping verblijven. Ook vrijgezellenfeesten en dergelijke uitjes passen niet in het karakter van de camping.

Desondanks kan het zijn dat wij onder bepaalde voorwaarden reserveringen kunnen aannemen voor bepaalde gezelschappen. Dit kan dan alleen in overleg en in periodes dat de bezetting van de camping zich daarvoor leent.


Heeft u speciale voorzieningen voor minder validen?

In verschillende sanitairgebouwen zijn ruimere toiletten aanwezig met handgrepen aan de wand. In de twee grote toiletgebouwen zit een aparte toiletruimte voor mindervaliden met toilet, wastafel en douche. Op verzoek kunt u de sleutel van deze ruimte verkrijgen bij de receptie.


Mag mijn auto op de kampeerplaats staan?

Ja, m.u.v. de autovrije velden en alleen indien u dan nog aan de plaatsingsvoorschriften kunt voldoen (autovrije velden zijn d.m.v. borden aangegeven). Alle kampeerplaatsen hebben overigens ook parkeermogelijkheid in de buurt.


Wij komen met twee auto’s. Waarom heeft maar één auto toegang tot de camping?

In bepaalde periodes (zoals hemelvaart, pinksteren, sacramentsdag, de zomervakantie en andere periodes dat de camping druk bezet is) is de bezetting van de camping zodanig dat wij vanwege ruimtegebrek niet aan alle verzoeken voor tweede auto’s kunnen voldoen. In deze periodes wordt daarom aan niemand een tweede slagboompas verstrekt en heeft slechts één auto per plaats toegang tot het terrein. Dit geldt ook voor slechts laden en lossen.

Omdat elke gast dan maar één auto op het terrein heeft, ziet het er wellicht uit dat er voldoende plaats is. Wij vinden het echter belangrijk dat ook gasten die met maar één auto zijn, voldoende dichtbij hun plaats kunnen parkeren. De dichtstbijzijnde plaats om uw tweede auto te parkeren is de openbare parkeerplaats van het waterschap, dit is een betaalde parkeerplaats en hoort niet bij de camping.

Buitenom de drukkere periodes is het wel mogelijk om een slagboomkaart voor een tweede auto te kopen. De kosten hiervan bedragen € 5,- per nacht of € 30,- per week. Op vertoon van een invaliden-parkeerkaart heeft u tegen betaling van dit tarief altijd toegang, dus ook in de drukke periodes.


Ik heb een kortingspas (ACSI, CCI, ANWB…), geldt deze bij u op de camping?

Nee. In het laagseizoen buitenom de feestdagen hanteren wij wel een speciaal 50+ tarief voor 2 personen. Zie voor deze tarieven en voorwaarden onze prijslijst.


Heeft u ook seizoenplaatsen?

Ja. Dit betreft echter een beperkt aantal plaatsen die specifiek hiervoor door ons zijn aangewezen. Indien u informatie wenst over eventuele beschikbare seizoenplaatsen, kunt u contact opnemen met de receptie via 0118-591549 of info@oranjezon.nl .


Heeft u plaatsen voor campers?
Heeft u plaatsen voor campers?

Ja, op ons terrein zijn 5 speciale kampeerplaatsen speciaal aangelegd voor campers. U staat op een harde ondergrond (schelpenzand) en beschikt over water, afvoer en elektriciteit (6 Ampère). Ook kunt u gebruikmaken van ons camper servicepunt voor het lozen van vuilwater en het bijvullen met vers water. Voor de tarieven van de camperplaatsen raadpleegt u onze actuele prijslijst.

Afhankelijk van de camper en de (weers)omstandigheden kunnen campers ook op de reguliere kampeerplaatsen (op gras) staan.


Waarom zijn sommige arrangementen soms al maanden van te voren niet meer te boeken?

Alle arrangementen zijn op basis van beschikbaarheid, dus vol = vol. Voor sommige arrangementen geven wij slechts een beperkt aantal plaatsen uit.

Daarnaast zijn arrangementen op bepaalde plaatsen uiteraard niet meer beschikbaar indien er binnen de arrangementsperiode al reserveringen op staan. Sowieso zijn arrangementen niet meer boekbaar wanneer de periode al is ingegaan.


Kan ik bij het reserveren een voorkeursplaats opgeven?

Ja, dat kan. Waar mogelijk houden wij graag rekening met uw wensen voor een specifiek plaatsnummer of een bepaalde ligging. Indien de door u gewenste plaats niet meer beschikbaar is in de gevraagde periode, geven wij u met plezier andere mogelijkheden door waaruit u kunt kiezen.


Waarom moet ik vooraf betalen?

Indien u van te voren reserveert, heeft u de garantie dat wij een bepaalde plaats voor u vasthouden. Wij willen van u ook graag de garantie dat u daadwerkelijk komt en dat de plaats betaald wordt. Indien wij geen tijdige betaling van u ontvangen en de betreffende plaats behoort tot de laatste vrije plaatsen, dan kan het zijn dat wij de plaats vrijgeven voor andere gasten. Wij raden u aan om een annuleringsverzekering af te sluiten voor het geval dat u door overmacht toch moet annuleren.


Kan ik kosteloos annuleren?

Tot de betaling van het eerste bedrag (dit moet in elk geval vóór de eerste betalingstermijn) kunt u nog kosteloos annuleren, daarna berekenen wij annuleringskosten. Voor de hoogte hiervan nemen wij de bepalingen in de Recron voorwaarden als uitgangspunt, deze kunt u hier downloaden. 

Sluit daarom altijd een annuleringsverzekering af, zodat u in noodgevallen of bij overmacht verzekerd bent. Dit kan o.a. via de Recron annuleringsverzekering. Indien u ervoor kiest om geen annuleringsverzekering af te sluiten komen de annuleringskosten voor uw eigen risico.


Heeft u ook jaarplaatsen waar ik een stacaravan op kan neerzetten?

Op onze camping zijn verschillende jaarplaatsen voor stacaravans. Of er nieuwe plaatsen beschikbaar komen, hangt ervan af of de huidige jaarplaats gasten hun contract voortzetten. Indien u belangstelling heeft voor een jaarplaats, kunt u uw contactgegevens achterlaten. Zodra er jaarplaatsen ter beschikking komen, berichten wij alle belangstellenden. Indien u dan nog steeds interesse heeft, kunt u dit t.z.t. kenbaar maken.


Hoe zien de stacaravans/chalets er van binnen uit?
Hoe zien de stacaravans/chalets er van binnen uit?

Op de digitale plattegrond kunt u elke accommodatie aanklikken om een beschrijving en enkele foto’s te zien.


Kan ik ook voor 1 of 2 nachten een stacaravan/chalet/Pod huren?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Onze verhuuraccommodaties worden voor minimaal 3 nachten verhuurd (in het hoogseizoen alleen per week). Indien u dus maar 1 of 2 nachten wilt komen, betaalt u altijd 3 nachten.


Kan ik mijn caravan bij jullie stallen in de winter?

Ja, wij hebben een beperkt aantal parkeerplaatsen beschikbaar om buiten het campingseizoen caravans op te stallen. Binnenstalling is niet mogelijk.


Is het mogelijk om op de camping fietsen en bolderwagens te huren?

Ja, wij verhuren fietsen van de firma RecreaRent uit Vrouwenpolder. De fietsen zijn te huur bij de receptie (ook kinderfietsen). Daarnaast verhuren wij ook o.a. bolderwagens en skelters.


Is het zwembad verwarmd?

Nee, het zwembad is niet verwarmd. Wel is het bassin geïsoleerd, waardoor het door de zon verwarmde water langer op temperatuur blijft.


Kan ik op de camping mijn was doen?

Ja. in de beide grote sanitairgebouwen bevindt zich een wasruimte met wasmachines en drogers. Deze functioneren met speciale muntjes die u bij de receptie kunt kopen, u kunt hier eventueel ook een strijkijzer lenen.


Is het toegestaan om op de camping te barbecueën of een kampvuur te maken?

Barbecueën is toegestaan, mits de nodige veiligheidsvoorschriften daarbij worden nageleefd. Open vuur is te allen tijde verboden.


Kunt u mij een folder/prijslijst van de camping toesturen?

Ja, dat doen wij graag als u daarvoor uw adresgegevens achterlaat. U kunt de prijslijst eventueel ook in PDF downloaden.


In welke periodes wordt er recreatiewerk georganiseerd op de camping?

Hierover vindt u specifieke informatie op onze pagina over kinderanimatie.


Prijzen en teksten onder voorbehoud