Veelgestelde vragen

Aankomst en vertrek

Hoe laat kan ik op de aankomstdag uiterlijk aankomen?

Gedurende het seizoen is de receptie dagelijks tot 17.00 uur geopend. Indien u later aankomt, kunt u tot uiterlijk 23.00 uur door de slagboom. Heeft u van te voren gereserveerd, dan is uw kenteken als het goed is bij ons bekend en kunt u direct door de slagboom rijden (deze werkt d.m.v. kentekenherkenning. Is uw kenteken nog niet bekend, dan ligt er voor u een envelop (met uw naam erop) klaar in de hal van de receptie. Hierin zit een dagkaart voor de slagboom en de route naar uw plaats.

Indien u niet gereserveerd heeft, kunt u een van de grotere enveloppen die links in de kast staan pakken (hierop staat ‘welkom’). In deze envelop zitten o.a. een plattegrond met vrije plaatsen, een prijslijst en een dagkaart voor de slagboom. U kunt dan zelf een plaats uitkiezen en de volgende ochtend aanmelden en betalen. Deze enveloppen staan er overigens alleen indien er voldoende beschikbare plaatsen zijn. Voor vragen kunt u de dienstdoende beheerder bereiken via telefoonnummer 0118-592635. (Na 22.00 uur alleen voor noodgevallen!)

Tot hoe laat kan ik op de vertrekdag op de camping blijven?

Een kampeerplaats huurt u tot 12.00 uur, een huuraccommodatie tot 10.00 uur. In overleg met de receptie is het soms mogelijk om later te vertrekken, hiervoor worden dan extra kosten berekend.

Vanaf hoe laat kan ik op de aankomstdag op de camping terecht?

Op een kampeerplaats vanaf 14.00 uur, in een huurcaravan vanaf 15.00 uur. Indien een plaats of huurcaravan al eerder beschikbaar is, kan het soms zijn dat u ook al eerder naar de plaats of in de verhuuraccommodatie kunt.

Annuleren en aanpassen

Kan ik kosteloos annuleren?

Tot de betaling van het eerste bedrag (dit moet in elk geval vóór de eerste betalingstermijn) kunt u nog kosteloos annuleren, daarna berekenen wij annuleringskosten. Voor de hoogte hiervan nemen wij de bepalingen in de Recron voorwaarden als uitgangspunt, deze kunt u hier downloaden. 

Sluit daarom altijd een annuleringsverzekering af, zodat u in noodgevallen of bij overmacht verzekerd bent. Dit kan o.a. via  Recreatieverzekeringen maar natuurlijk ook via een verzekeringsmaatschappij van uw eigen keuze. Indien u ervoor kiest om geen annuleringsverzekering af te sluiten komen de annuleringskosten voor uw eigen risico.

Reserveren

Als ik reserveer, moet ik dan reserveringskosten betalen?

Nee, sinds een paar jaar berekenen wij geen reserveringskosten meer. Als u zeker weet dat u zult komen, kunt u daarom het beste vantevoren reserveren.

Ik heb een kortingspas (ACSI, CCI, ANWB…), krijg ik dan korting?

Nee. In het laagseizoen buitenom de feestdagen hanteren wij wel een speciaal 50+ tarief voor 2 personen. Zie voor deze tarieven en voorwaarden onze prijslijst.

Kan ik bij het reserveren een voorkeursplaats opgeven?

Ja, dat kan. Waar mogelijk houden wij graag rekening met uw wensen voor een specifiek plaatsnummer of een bepaalde ligging. Indien de door u gewenste plaats niet meer beschikbaar is in de gevraagde periode, geven wij u graag andere mogelijkheden aan om uit te kiezen.

Kan ik ook voor 1 of 2 nachten een accommodatie boeken?

In principe worden onze accommodaties voor minimaal 3 nachten verhuurd, en in het hoogseizoen enkel voor hele weken. Hierop wordt in bepaalde gevallen soms een uitzondering gemaakt, maar enkel zéér kort van te voren als onze beschikbaarheid het op dat moment toelaat. Neemt u gerust contact met ons op als u een dergelijk verzoek heeft, dan geven wij u graag de mogelijkheden aan. 

Kan ik samen met een of meer andere families bij jullie boeken?

Onze camping is vanwege de rustige sfeer minder geschikt voor groepen, daaronder verstaan wij ook gezinnen die gezamenlijk op vakantie gaan. Soms is het wel mogelijk om samen bij ons op vakantie te komen, maar alleen in overleg. Het hangt van de periode af en de grootte/samenstelling van de families, of een uitzondering mogelijk is. 

Wij behouden ons te allen tijde het recht voor, reserveringen te weigeren die naar ons inzicht niet bij het karakter en de doelgroep van de camping passen.

Waarom zijn sommige arrangementen of plaatsen al maanden van te voren niet meer te boeken?

Alle arrangementen zijn op basis van beschikbaarheid, dus vol = vol. Voor sommige arrangementen geven wij slechts een beperkt aantal plaatsen uit.

Daarnaast zijn arrangementen op bepaalde plaatsen uiteraard niet meer beschikbaar indien er binnen de arrangementsperiode al reserveringen op staan. Sowieso zijn arrangementen niet meer boekbaar wanneer de periode al is ingegaan.

Faciliteiten

Heb ik TV-signaal op mijn kampeerplaats?

Met uitzondering van de compact plaatsen, hebben al onze kampeerplaatsen een CAI-aansluiting voor kabeltelevisie. Om alle zenders te kunnen ontvangen heeft u een Full HD-televisie nodig, of anders een externe digitale DVB-t2 HD tuner die het HD-signaal omzet naar een signaal dat uw televisie wel kan ontvangen. Een lijst met de beschikbare zenders kunt u bij de receptie verkrijgen. De benodigde CAI-kabel dient u zelf mee te nemen.

Heeft u speciale voorzieningen voor minder validen?

In verschillende sanitairgebouwen zijn ruimere toiletten aanwezig met handgrepen aan de wand. In de twee grote toiletgebouwen zit een aparte toiletruimte voor mindervaliden met toilet, wastafel en douche. Op verzoek kunt u de sleutel van deze ruimte verkrijgen bij de receptie.

Is er draadloos internet (wifi) op de camping?

Ja. Wij bieden gratis draadloos internet aan. Het wachtwoord voor ons wifi-netwerk vindt u in de aanreisinformatie die u enkele dagen voor aankomst per e-mail van ons toegestuurd krijgt. Houdt u er wel rekening mee dat de gebruikerssnelheid niet hetzelfde zal zijn als de internetsnelheid die u thuis gewend bent. Door de afgelegen ligging van de camping is maar een beperkte bandbreedte te krijgen (wij hebben de grootst mogelijke bandbreedte die op deze locatie gerealiseerd kan worden), die bij grote drukte ook door veel mensen tegelijkertijd gebruikt wordt. Omdat internet door veel gasten wel als een belangrijke voorziening beschouwd wordt, investeren wij jaarlijks veel geld in het up-to-date houden van de apparatuur en doen wij onze uiterste best om een zo goed en stabiel mogelijke dekking te kunnen bieden over het gehele campingterrein. Echter zien wij ook dat het aantal apparaten dat gelijktijdig wordt gebruikt jaarlijks ongeveer verdubbelt, wat de individuele gebruikerssnelheid uiteraard niet ten goede komt.

Desondanks kunnen wij helaas niet garanderen dat de wifi altijd goed en snel zal functioneren. Houdt u hier rekening mee als u internet nodig heeft voor werk of school. Een alternatief kan zijn om via mobiele data te werken, raadpleeg van te voren eventueel uw provider om te kijken of er voldoende dekking is op onze locatie.

Kan ik mijn caravan bij jullie stallen in de winter?

Ja, wij hebben een beperkt aantal parkeerplaatsen beschikbaar om buiten het campingseizoen caravans op te stallen. Binnenstalling is niet mogelijk.

Kan ik mijn elektrische auto opladen?

Op de camping hebben we 2 11 kW laadpalen van ecotap, waar je met de meeste laadpassen kunt laden. Deze vind je vlakbij de ingang, meteen na de slagboom aan de linkerkant van de weg. Het is niet toegestaan om elektrische auto's bij de kampeerplaats of huuraccommodatie op te laden. 

Zijn er op de camping fietsen en bolderwagens te huur?

Ja, wij verhuren fietsen van de firma RecreaRent uit Vrouwenpolder. De fietsen zijn te huur bij de receptie (ook kinderfietsen). Daarnaast verhuren wij ook o.a. bolderwagens en skelters. Reserveren is niet mogelijk, de verhuur gaat op basis van beschikbaarheid. 

E-bikes hebben wij helaas niet te huur, maar bij de receptie informeren wij u graag over adressen in de buurt waar u elektrische fietsen kunt huren. 

Betalen en factureren

Hoe kan ik bij jullie betalen?

Als je langer dan een week voor aankomst reserveert, gaat de betaling vooraf per bankoverschrijving. Hiervoor ontvang je per e-mail een betalingsbevestiging met de benodigde gegevens. 

Reserveer je korter voor aankomst, of kom je spontaan aan? Dan kun je betalen bij de receptie, per pin of contant. Let op, wij accepteren geen biljetten van 200 en 500 euro! 

Waarom moet ik vooraf betalen?

Indien u van te voren reserveert, heeft u de garantie dat wij een bepaalde plaats voor u vasthouden. Wij willen van u ook graag de garantie dat u daadwerkelijk komt en dat de plaats betaald wordt. Indien wij geen tijdige betaling van u ontvangen en de betreffende plaats behoort tot de laatste vrije plaatsen, dan kan het zijn dat wij de plaats vrijgeven voor andere gasten. Wij raden u aan om een annuleringsverzekering af te sluiten voor het geval dat u door overmacht toch moet annuleren.

Huisdieren

Zijn honden op de camping toegestaan?

Ja. Honden (max. 2 per plaats, tenzij uitdrukkelijke toestemming is verleend) zijn gedurende het hele seizoen welkom. Voor een hond geldt wel een meerprijs per nacht, het geldende tarief vindt u in onze actuele prijslijst. Honden dienen op het campingterrein overal aangelijnd te zijn en altijd buiten de camping te worden uitgelaten.

Huisdieren zijn niet in al onze huuraccommodaties toegestaan, maar enkel in een paar speciaal daarvoor aangewezen stacaravans van het type B.

Op het strand zijn honden het gehele jaar door toegestaan. Van mei tot september geldt wel dat zij overdag aangelijnd dienen te zijn.

Camping

Heeft u ook jaarplaatsen waar ik een stacaravan op kan neerzetten?

Ja, wij hebben een aantal jaarplaatsen voor vaste stacaravans of chalets. Kijk voor meer informatie op de aparte pagina jaarplaatsen.

Hoe zien de stacaravans en chalets er van binnen uit?

Op onze virtuele plattegrond kunt u alle huuraccommodaties aanklikken voor meer informatie over de indeling, ook kunt u hier een aantal foto’s van het interieur bekijken.

Ik kom met 2 of meer auto’s, waarom mag er maar één auto tegelijk de camping op?

In bepaalde periodes (zoals Hemelvaart, Pinksteren, Sacramentsdag, de zomervakantie en andere periodes dat de camping druk bezet is) is de bezetting van de camping meestal zodanig dat wij vanwege ruimtegebrek niet aan alle verzoeken voor tweede auto’s kunnen voldoen. In deze periodes wordt daarom aan niemand toegang voor een tweede auto verstrekt en heeft slechts één auto per plaats toegang tot het terrein. Dit geldt ook voor slechts laden en lossen.

Omdat elke gast dan maar één auto op het terrein heeft, ziet het er wellicht uit dat er voldoende plaats is. Wij vinden het echter belangrijk dat ook gasten die met maar één auto zijn, voldoende dichtbij hun plaats kunnen parkeren. De dichtstbijzijnde plaats om uw tweede auto te parkeren is de openbare parkeerplaats van het waterschap, dit is een betaalde parkeerplaats en hoort niet bij de camping.

Buitenom de drukkere periodes is het wel mogelijk om een toegang voor een tweede auto te kopen. De kosten hiervan vindt u op onze tarievenpagina. Op vertoon van een invaliden-parkeerkaart heeft u tegen betaling van dit tarief altijd toegang, dus ook in de drukke periodes.

Is de camping geschikt voor groepen?

Voor groepen (samenreizende families of gezelschappen anders dan 1 familie/1 gezin) is onze camping over het algemeen minder geschikt. Uit ervaring blijkt dat het vaak lastig is in te passen in de rustige sfeer van de camping. Ook vrijgezellenfeesten en dergelijke uitjes passen niet in het karakter van de camping.

Desondanks kan het zijn dat wij onder bepaalde voorwaarden reserveringen kunnen aannemen voor bepaalde gezelschappen. Dit kan dan alleen in overleg en in periodes dat de bezetting van de camping zich daarvoor leent. Wij behouden ons te allen tijde het recht voor, reserveringen te weigeren die naar ons inzicht niet bij het karakter en de doelgroep van de camping passen.

Is het toegestaan om op de camping te barbecueën of een kampvuur te maken?

Barbecueën is toegestaan, mits de nodige veiligheidsvoorschriften daarbij worden nageleefd. Open vuur is te allen tijde verboden.

Mag de auto op de kampeerplaats staan?

Ja, met uitzondering van de autovrije velden en alleen indien u dan nog aan de plaatsingsvoorschriften kunt voldoen. Autovrije velden zijn d.m.v. borden aangegeven, bij het reserveren kunt u eventueel ook uw voorkeur aangeven voor een autovrij veld of juist een veld waar de auto op de kampeerplek mag staan. Alle kampeerplaatsen hebben overigens ook parkeermogelijkheid in de buurt.

Zijn alleenreizende jongeren welkom op de camping?

Over het algemeen past dit niet goed op onze camping, maar het hangt af van het aantal personen en het doel van de vakantie. Voor groepen (samenreizende families of gezelschappen anders dan 1 familie/1 gezin) is onze camping over het algemeen minder geschikt. Uit ervaring blijkt dat het vaak lastig is in te passen in de rustige sfeer van de camping. Ook vrijgezellenfeesten en dergelijke uitjes passen niet in het karakter van de camping.

Desondanks kan het zijn dat wij onder bepaalde voorwaarden reserveringen kunnen aannemen voor bepaalde gezelschappen. Dit kan dan alleen in overleg en in periodes dat de bezetting van de camping zich daarvoor leent.

Zijn er ook seizoenplaatsen?

Ja, voor toercaravans hebben wij plaatsen te huur voor het hele seizoen (dit is doorgeens van 1 week voor Pasen tot eind oktober of begin november). Echter zijn deze plaatsen allemaal bezet, en willen wij het aantal seizoenplaatsen terugbrengen. Dat houdt in dat plekken die vrijkomen niet opnieuw worden uitgegeven. Om die reden houden wij hier ook geen wachtlijst meer voor aan.

Zijn er speciale camperplaatsen?

Ja, op ons terrein zijn 5 speciale kampeerplaatsen speciaal aangelegd voor campers. U staat op een harde ondergrond (schelpenzand) en beschikt over water, afvoer, elektriciteit (6 Ampère) en een TV-aansluiting. Ook kunt u gebruikmaken van ons camper servicepunt voor het lozen van vuilwater en het bijvullen met vers water. Voor de tarieven van de camperplaatsen raadpleegt u onze actuele prijslijst.

Afhankelijk van de camper en de (weers)omstandigheden kunnen campers ook op de reguliere kampeerplaatsen (op gras) staan. Voor deze plaatsen geldt hetzelfde tarief als voor een caravan.