Bent u toe aan wat Zeeuwse zeelucht? Kies dan voor een vakantie op het mooie brede strand van Vrouwenpolder. Aan de voet van de Veerse Dam (in Vrouwenpolder, op het voormalig eiland Walcheren in Zeeland) staan onze tien Noordzeehuisjes.
Veelgestelde Vragen
Veelgestelde vragen m.b.t. corona / Covid-19
Hieronder vindt u de meest gestelde vragen m.b.t. het coronavirus / Covid-19. Dit overzicht werken wij voortdurend bij.
Krijg ik voor aankomst nog informatie toegestuurd?
Ja, enkele dagen voor de geplande aankomstdag krijgt u van ons per e-mail nog informatie toegestuurd over uw verblijf. Mochten er nog belangrijke ontwikkelingen zijn die rechtstreeks invloed hebben op uw verblijf op de camping, dan zullen wij dat ook laten weten.
Welke beperkingen gelden er momenteel op de camping?
Klik hier voor een overzicht van de actuele coronamaatregelen van de Nederlandse overheid.
Op veel plaatsen hebben wij verplichte looproutes aangegeven en/of is er een maximaal aantal personen toegestaan. In de winkel is een winkelmandje voor iedere gast verplicht. Alle regels/richtlijnen zijn op de betreffende plaatsen aangeduid. Als u van onze faciliteiten gebruik maakt dient u alle regels op te volgen.
Zijn er i.v.m. corona afwijkende reserverings- en annuleringsvoorwaarden?
In principe gelden de Recron standaardvoorwaarden voor al onze reserveringen. Een reservering kan niet kosteloos geannuleerd of omgeboekt worden, ook niet als de annulering te maken heeft met de dreiging van het coronavirus. De annuleringskosten zijn als volgt:
Bij annulering:
- meer dan 3 maanden voor de ingangsdatum 15% van de huurprijs;
- binnen 3 tot 2 maanden voor de ingangsdatum 50% van de huurprijs;
- binnen 2 tot 1 maand voor de ingangsdatum 75% van de huurprijs;
- binnen 1 maand voor de ingangsdatum 90% van de huurpijs;
- op de dag van de ingangsdatum 100% van de huurprijs.
Voor reisbeperkingen vanwege corona kunt u zich niet of nauwelijks verzekeren, indien u ervoor kiest een reservering te maken neemt u zelf het risico dat u niet kunt of mag komen en er kosten ingehouden worden. Wij adviseren wel (zoals altijd) om een annuleringsverzekering af te sluiten voor andere onvoorziene omstandigheden zoals ziekte, zodat u in dat geval de annuleringskosten bij uw verzekering kunt declareren.
Indien u geen risico wilt lopen op annuleringskosten is het aan te bevelen om (vooralsnog) niet te reserveren. U kunt dan eventueel korter van te voren alsnog reserveren indien er dan nog een plaats of accommodatie beschikbaar is.
Helaas hebben wij niet de ruimte om individuele uitzonderingen te maken.
Als ik gebruik maak van mijn reservering moet ik in quarantaine, kan ik kosteloos omboeken of annuleren?
Nee, zo lang onze camping open is en wij de door u geboekte overnachtingen aan kunnen bieden kunt u niet kosteloos annuleren. Dit geldt ook voor omboeken naar een andere periode.
In principe gelden de Recron standaardvoorwaarden voor al onze reserveringen. Een reservering kan niet kosteloos geannuleerd worden, ook niet als de annulering te maken heeft met de dreiging van het coronavirus (bijvoorbeeld quarantaineregels). De annuleringskosten zijn als volgt:
Bij annulering:
- meer dan 3 maanden voor de ingangsdatum 15% van de huurprijs;
- binnen 3 tot 2 maanden voor de ingangsdatum 50% van de huurprijs;
- binnen 2 tot 1 maand voor de ingangsdatum 75% van de huurprijs;
- binnen 1 maand voor de ingangsdatum 90% van de huurpijs;
- op de dag van de ingangsdatum 100% van de huurprijs.
Bovenstaande annuleringsvoorwaarden zijn aan alle gasten duidelijk gecommuniceerd bij het bevestigen van de reservering en waren dus als het goed is bekend voordat er een betaling werd gedaan.
Kan ik vanuit het buitenland naar de camping reizen?
Voor alle actuele regels m.b.t. tot het reizen naar Nederland vanuit het buitenland verwijzen wij u naar deze website van de Nederlandse overheid. Voor alle regels die in uw eigen land gelden m.b.t. het reizen naar Nederland verzoeken wij u om informatie in te winnen bij uw lokale autoriteiten.
Is het zwembad open?
Ons buitenzwembad is open zolang dit op een verantwoorde manier kan onder de huidige maatregelen. Dat houdt in dat als het naar ons idee te druk wordt, het zwembad alsnog zal worden gesloten. Wij doen dan ook een beroep op alle gasten om elkaar de ruimte en gelegenheid te geven om ook van het zwembad gebruik te maken.
Er is geen direct toezicht op het zwembad en hier hebben wij ook geen medewerkers voor beschikbaar. Als in de praktijk blijkt dat er te weinig afstand kan worden gehouden en/of er andere omstandigheden zijn die verantwoord gebruik in de weg staan dan zal het zwembad helaas sluiten.
Bekijk hieronder de antwoorden op de meest gestelde vragen. Mocht u vragen hebben kunt altijd met ons contact opnemen.
Wat zijn de openingstijden van de slagboom?
De slagboom werkt vanaf 8.00 tot 23.00 uur. Buiten deze tijden kunt u i.v.m. de nachtrust niet in- of uitrijden.
In zeer drukke periodes is de camping voor aan de weg afgesloten d.m.v. een ketting, deze ketting is dan omhoog van 00.00 tot 7.00 uur.
Is er draadloos internet (wifi) op de camping?
Ja. Wij bieden gratis draadloos internet aan. Houdt u er wel rekening mee dat de gebruikerssnelheid niet hetzelfde zal zijn als de internetsnelheid die u thuis gewend bent. Door de afgelegen ligging van de camping is maar een beperkte bandbreedte te krijgen (wij hebben de grootst mogelijke bandbreedte die op deze locatie gerealiseerd kan worden), die bij grote drukte ook door veel mensen tegelijkertijd gebruikt wordt. Omdat internet door veel gasten wel als een belangrijke voorziening beschouwd wordt, investeren wij jaarlijks veel geld in het up-to-date houden van de apparatuur en doen wij onze uiterste best om een zo goed en stabiel mogelijke dekking te kunnen bieden over het gehele campingterrein. Desondanks kunnen wij helaas niet garanderen dat de wifi altijd goed en snel zal functioneren.
Het wachtwoord voor ons wifi-netwerk vindt u in de aanreisinformatie die u enkele dagen voor aankomst per e-mail van ons toegestuurd krijgt.
Zijn honden op de camping toegestaan?
Ja. Honden (max. 2 per plaats, tenzij uitdrukkelijke toestemming is verleend) zijn gedurende het hele seizoen welkom. Voor een hond geldt wel een meerprijs per nacht, het geldende tarief vindt u in onze actuele prijslijst. Honden dienen op het campingterrein overal aangelijnd te zijn en altijd buiten de camping te worden uitgelaten.
Huisdieren zijn niet in al onze huuraccommodaties toegestaan, maar enkel in een paar speciaal daarvoor aangewezen stacaravans van het type B.
Op het strand zijn honden het gehele jaar door toegestaan. Van mei tot september geldt wel dat zij overdag aangelijnd dienen te zijn.
Waarom moet ik vooraf betalen?
Indien u van te voren reserveert, heeft u de garantie dat wij een bepaalde plaats voor u vasthouden. Wij willen van u ook graag de garantie dat u daadwerkelijk komt en dat de plaats betaald wordt. Indien wij geen tijdige betaling van u ontvangen en de betreffende plaats behoort tot de laatste vrije plaatsen, dan kan het zijn dat wij de plaats vrijgeven voor andere gasten. Wij raden u aan om een annuleringsverzekering af te sluiten voor het geval dat u door overmacht toch moet annuleren.
Kan ik kosteloos annuleren?
Tot de betaling van het eerste bedrag (dit moet in elk geval vóór de eerste betalingstermijn) kunt u nog kosteloos annuleren, daarna berekenen wij annuleringskosten. Voor de hoogte hiervan nemen wij de bepalingen in de Recron voorwaarden als uitgangspunt, deze kunt u hier downloaden.
Sluit daarom altijd een annuleringsverzekering af, zodat u in noodgevallen of bij overmacht verzekerd bent. Dit kan o.a. via Recreatieverzekeringen maar natuurlijk ook via een verzekeringsmaatschappij van uw eigen keuze. Indien u ervoor kiest om geen annuleringsverzekering af te sluiten komen de annuleringskosten voor uw eigen risico.
Heeft u ook jaarplaatsen waar ik een stacaravan op kan neerzetten?
Ja, wij hebben een aantal jaarplaatsen voor vaste stacaravans of chalets. Kijk voor meer informatie op de aparte pagina jaarplaatsen.
Kan ik mijn caravan bij jullie stallen in de winter?
Ja, wij hebben een beperkt aantal parkeerplaatsen beschikbaar om buiten het campingseizoen caravans op te stallen. Binnenstalling is niet mogelijk.
Heeft u speciale voorzieningen voor minder validen?
In verschillende sanitairgebouwen zijn ruimere toiletten aanwezig met handgrepen aan de wand. In de twee grote toiletgebouwen zit een aparte toiletruimte voor mindervaliden met toilet, wastafel en douche. Op verzoek kunt u de sleutel van deze ruimte verkrijgen bij de receptie.
Zijn er ook seizoenplaatsen?
Ja, voor toercaravans hebben wij plaatsen te huur voor het hele seizoen (dit is doorgeens van 1 week voor Pasen tot eind oktober of begin november). Echter zijn deze plaatsen allemaal bezet, en willen wij het aantal seizoenplaatsen terugbrengen. Dat houdt in dat plekken die vrijkomen niet opnieuw worden uitgegeven. Om die reden houden wij hier ook geen wachtlijst meer voor aan.
Als ik reserveer, moet ik dan reserveringskosten betalen?
Nee, sinds een paar jaar berekenen wij geen reserveringskosten meer. Als u zeker weet dat u zult komen, kunt u daarom het beste vantevoren reserveren.
Hoe laat kan ik op de aankomstdag uiterlijk aankomen?
Gedurende het seizoen is de receptie dagelijks tot 17.00 uur geopend. Indien u later aankomt, kunt u tot uiterlijk 23.00 uur door de slagboom. Heeft u van te voren gereserveerd, dan is uw kenteken als het goed is bij ons bekend en kunt u direct door de slagboom rijden (deze werkt d.m.v. kentekenherkenning. Is uw kenterten nog niet betend, dan ligt er voor u een envelop (met uw naam erop) klaar in de hal van de receptie. Hierin zit een dagkaart voor de slagboom en de route naar uw plaats.
Indien u niet gereserveerd heeft, kunt u een van de grotere enveloppen die links in de kast staan pakken (hierop staat ‘welkom’). In deze envelop zitten o.a. een plattegrond met vrije plaatsen, een prijslijst en een dagkaart voor de slagboom. U kunt dan zelf een plaats uitkiezen en de volgende ochtend aanmelden en betalen. Deze enveloppen staan er overigens alleen indien er voldoende beschikbare plaatsen zijn. Voor vragen kunt u de dienstdoende beheerder bereiken via telefoonnummer 0118-592635. (Na 22.00 uur alleen voor noodgevallen!)
Vanaf hoe laat kan ik op de aankomstdag op de camping terecht?
Op een kampeerplaats vanaf 14.00 uur, in een huurcaravan vanaf 15.00 uur. Indien een plaats of huurcaravan al eerder beschikbaar is, kan het soms zijn dat u ook al eerder naar de plaats of in de verhuuraccommodatie kunt.
Tot hoe laat kan ik op de vertrekdag op de camping blijven?
Een kampeerplaats huurt u tot 12.00 uur, een huuraccommodatie tot 10.00 uur. In overleg met de receptie is het soms mogelijk om later te vertrekken, hiervoor worden dan extra kosten berekend.
Is de camping geschikt voor groepen?
Voor groepen (samenreizende families of gezelschappen anders dan 1 familie/1 gezin) is onze camping over het algemeen minder geschikt. Uit ervaring blijkt dat het vaak lastig is in te passen in de rustige sfeer van de camping. Ook vrijgezellenfeesten en dergelijke uitjes passen niet in het karakter van de camping.
Desondanks kan het zijn dat wij onder bepaalde voorwaarden reserveringen kunnen aannemen voor bepaalde gezelschappen. Dit kan dan alleen in overleg en in periodes dat de bezetting van de camping zich daarvoor leent.
Zijn alleenreizende jongeren welkom op de camping?
Zie onderstaande antwoord m.b.t. groepen.
Mag de auto op de kampeerplaats staan?
Ja, met uitzondering van de autovrije velden en alleen indien u dan nog aan de plaatsingsvoorschriften kunt voldoen. Autovrije velden zijn d.m.v. borden aangegeven, bij het reserveren kunt u eventueel ook uw voorkeur aangeven voor een autovrij veld of juist een veld waar de auto op de kampeerplek mag staan. Alle kampeerplaatsen hebben overigens ook parkeermogelijkheid in de buurt.
Ik kom met 2 of meer auto’s, waarom mag er maar één auto tegelijk de camping op?
In bepaalde periodes (zoals Hemelvaart, Pinksteren, Sacramentsdag, de zomervakantie en andere periodes dat de camping druk bezet is) is de bezetting van de camping meestal zodanig dat wij vanwege ruimtegebrek niet aan alle verzoeken voor tweede auto’s kunnen voldoen. In deze periodes wordt daarom aan niemand toegang voor een tweede auto verstrekt en heeft slechts één auto per plaats toegang tot het terrein. Dit geldt ook voor slechts laden en lossen.
Omdat elke gast dan maar één auto op het terrein heeft, ziet het er wellicht uit dat er voldoende plaats is. Wij vinden het echter belangrijk dat ook gasten die met maar één auto zijn, voldoende dichtbij hun plaats kunnen parkeren. De dichtstbijzijnde plaats om uw tweede auto te parkeren is de openbare parkeerplaats van het waterschap, dit is een betaalde parkeerplaats en hoort niet bij de camping.
Buitenom de drukkere periodes is het wel mogelijk om een toegang voor een tweede auto te kopen. De kosten hiervan vindt u op onze tarievenpagina. Op vertoon van een invaliden-parkeerkaart heeft u tegen betaling van dit tarief altijd toegang, dus ook in de drukke periodes.
Ik heb een kortingspas (ACSI, CCI, ANWB…), krijg ik dan korting?
Nee. In het laagseizoen buitenom de feestdagen hanteren wij wel een speciaal 50+ tarief voor 2 personen. Zie voor deze tarieven en voorwaarden onze prijslijst.
Waarom zijn sommige arrangementen of plaatsen al maanden van te voren niet meer te boeken?
Alle arrangementen zijn op basis van beschikbaarheid, dus vol = vol. Voor sommige arrangementen geven wij slechts een beperkt aantal plaatsen uit.
Daarnaast zijn arrangementen op bepaalde plaatsen uiteraard niet meer beschikbaar indien er binnen de arrangementsperiode al reserveringen op staan. Sowieso zijn arrangementen niet meer boekbaar wanneer de periode al is ingegaan.
Kan ik bij het reserveren een voorkeursplaats opgeven?
Ja, dat kan. Waar mogelijk houden wij graag rekening met uw wensen voor een specifiek plaatsnummer of een bepaalde ligging. Indien de door u gewenste plaats niet meer beschikbaar is in de gevraagde periode, geven wij u graag andere mogelijkheden aan om uit te kiezen.
Is het toegestaan om op de camping te barbecueën of een kampvuur te maken?
Barbecueën is toegestaan, mits de nodige veiligheidsvoorschriften daarbij worden nageleefd. Open vuur is te allen tijde verboden.
Heb ik TV-signaal op mijn kampeerplaats?
Met uitzondering van de compact plaatsen, hebben al onze kampeerplaatsen een CAI-aansluiting voor kabeltelevisie. Een lijst met de beschikbare zenders kunt u bij de receptie verkrijgen. De benodigde CAI-kabel dient u zelf mee te nemen.
Zijn er speciale camperplaatsen?
Ja, op ons terrein zijn 5 speciale kampeerplaatsen speciaal aangelegd voor campers. U staat op een harde ondergrond (schelpenzand) en beschikt over water, afvoer, elektriciteit (6 Ampère) en een TV-aansluiting. Ook kunt u gebruikmaken van ons camper servicepunt voor het lozen van vuilwater en het bijvullen met vers water. Voor de tarieven van de camperplaatsen raadpleegt u onze actuele prijslijst.
Afhankelijk van de camper en de (weers)omstandigheden kunnen campers ook op de reguliere kampeerplaatsen (op gras) staan. Voor deze plaatsen geldt hetzelfde tarief als voor een caravan.
Hoe zien de stacaravans en chalets er van binnen uit?
Op onze virtuele plattegrond kunt u alle huuraccommodaties aanklikken voor meer informatie over de indeling, ook kunt u hier een aantal foto’s van het interieur bekijken.
Kan ik ook voor 1 of 2 nachten een accommodatie boeken?
In principe worden onze accommodaties voor minimaal 3 nachten verhuurd, en in het hoogseizoen enkel voor hele weken. Hierop wordt in bepaalde gevallen soms een uitzondering gemaakt, maar enkel zéér kort van te voren als onze beschikbaarheid het op dat moment toelaat. Neemt u gerust contact met ons op als u een dergelijk verzoek heeft, dan geven wij u graag de mogelijkheden aan.
Zijn er op de camping fietsen en bolderwagens te huur?
Ja, wij verhuren fietsen van de firma RecreaRent uit Vrouwenpolder. De fietsen zijn te huur bij de receptie (ook kinderfietsen). Daarnaast verhuren wij ook o.a. bolderwagens en skelters. Reserveren is niet mogelijk, de verhuur gaat op basis van beschikbaarheid.
E-bikes hebben wij helaas niet te huur, maar bij de receptie informeren wij u graag over adressen in de buurt waar u elektrische fietsen kunt huren.
Meer informatie over de accommodaties op het strand kunt u vinden op onze website voor de Noordzeehuisjes.